SeneCura slaví úspěch v oblasti kvality péče
Asociace poskytovatelů sociálních služeb (APSS) oficiálně předala 5. 10. 2023 na slavnostním večeru v Táboře Značky kvality v sociálních službách za uplynulý rok. Mezi oceněnými byla i naše SeniorCentra. SeniorCentrum v Praze na Klamovce obhájilo nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení, SeniorCentra v Hradci Králové a Olomouci pak získala nově po čtyřech hvězdách. Během večera zároveň přebralo 14 ředitelů domovů SeneCura prestižní certifikát Manažera v sociálních službách.
Hlavním cílem Značky kvality je poskytnout potenciálním klientům a jejich rodinám nezávislé hodnocení, podle kterého se mohou řídit a rozhodovat pří výběru zařízení. Nezávislí certifikátoři APSS hodnotí úroveň všech aspektů života v domovech – kvalitu péče, partnerství klientů a jejich rodin s personálem, stravu, ubytování či volnočasové aktivity. APSS uděluje certifikát od roku 2011, dosáhla na něj již více než stovka zařízení v České republice včetně devíti SeniorCenter SeneCura.
„Jsem velmi rád, že certifikátoři Značky kvality ocenili mimo jiné pozitivní atmosféru v našem domově. Kromě kvalitní péče, stravy a dalších hodnocených kritérií se snažíme hlavně o to, aby se u nás klienti cítili příjemně. A to se daří hlavně díky týmu domova, kterému za všechno moc děkuji,” říká ředitel SeniorCentra Olomouc Vítězslav Rychlý.
Důležitá role partnerství mezi personálem a klienty se promítá do každodenního života v domovech. „Specifikum našeho přístupu ke klientům, k jejich rodinným příslušníkům a nejbližšímu okolí, je založeno na úctě a respektu ke každému člověku, k jeho hodnotám a životnímu příběhu.“ Spokojenost našich klientů a rodin je naší největší odměnou. V této oblasti máme celou řadu metod – včetně zapojení příbuzných do některých aktivit či schránky důvěry. Nejdůležitější je však každodenní komunikace s klienty,” popisuje ředitelka domova na Klamovce Petra Pipková.
Týmy v SeniorCentrech SeneCura věnují značnou pozornost i hromadným či individuálním volnočasovým aktivitám. V domově se prakticky neustále něco děje – oslavy narozenin, přednášky, cvičení, výlety, tvořivé dílny nebo různé formy zooterapie. „Naším záměrem je, aby klienti mohli žít naplněný život i přes omezení, která pokročilý věk přináší,” říká Vítězslav Rychlý.
„V rámci hodnocení jsou posuzovány i zdánlivé maličkosti. Jsme rádi, že nezávislé hodnocení kvality ukázalo, že dbáme na detaily, které však hrají ve výsledném dojmu důležitou roli,“ říká ředitel SeniorCentra v Hradci Králové Martin Trávníček. V rámci ubytování je to například lednice v každém pokoji, možnost využívat vlastní spotřebiče a nábytek, polohovatelná lůžka, kvalita zatemnění či regulace teploty.
Kromě Značky kvality APSS předala během slavnostního večera v Táboře také cerifikáty pro absolventy prestižního vzdělávacího programu Manažer v sociálních službách, který trvá 200 hodin. Tím prošlo hned 14 ředitelů domovů SeneCura. Kurz se v šesti modulech zaměřuje na nejdůležitější aspekty sociální práce pohledem manažera – od právního minima přes řízení lidských zdrojů a ekonomiky až po etiku.
Gratulujeme a děkujeme týmům oceněných SeniorCenter!